Gençlerin "Dijital Dünya"sına Konuk Oldu

ODTÜ'nün Mikroelektronik Tesisleri'ni ziyaret eden Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği üyelerinin misafiri oldu. Gençlerden en yerli dijital oyunlar hakkında bilgi edinen Bakan Zeybekci, konsolun başına da geçti; hayatında ilk kez dijital oyun oynadı.

Büyük ekranda "Mount&Blade: Warband" oyununu oynayan Bakan Zeybekci,
10 yaşındaki oğlu Tarık Efe'nin birlikte oynama ısrarını, hem
vakitsizlikten hem de cesaret edemediği için her seferinde karşılıksız
bıraktığını anlattı ve hayatında ilk kez oynadığı oyunda başarılı
olduğunu görünce özgüven kazandığını söyledi.

Her daim ruhunun da genç kaldığını gösterdi

"Mount&Blade: Warband" isimli savaş oyununda, bir kalenin
kuşatılması için mücadele eden Zeybekci, becerisini gösterdi ve oyunu
kazandı.

Geleceğe bakarken geçmişine döndü

Oyun oynarken gençlerle oyun üzerine sohbet de eden Bakan Zeybekci, bazı
sahnelerindeki ortamı, çocukluk yıllarındaki gerçek hayatta bizzat
yaşadıklarından bahsetti. Bu sırada adeta çocukluğuna da geri dönen
Zeybekci, basın mensuplarına demeç verirken oyun dünyasının gelişimini
kendi hayatından örneklerle süsledi. Bakan Zeybekci, "Oyuncak ve oyun,
çocukluğumuzun ilk yıllarında bulunduğumuz ortamdan hayal dünyamıza
kadar hayatın kendisiydi. Sonra, araç gereçlerle yaptıklarımız haline
geldi. Daha sonra da çizgi romanlar gibi okuduklarımızdı. Yazılım
dünyasına ise ancak bu yaşta ulaşabildik" dedi.

Renkli ve samimi görüntülerin oluştuğu ziyaretin sonunda, oyun yazılımı
sektörünün Türkiye'nin gizli kahramanı olduğunu vurgulayarak, Ekonomi
Bakanlığı'nca oyun sektörüne sağlanan desteklere dikkati çekti.

Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği üyeleriyle buluşmasında "Sanal
dünyadaki kahramanlar gibi, onlar da bizim yetiştirdiğimiz
kahramanlarımız" diyerek gençleri onore eden Ekonomi Bakanı Nihat
Zeybekci, oyun sektörünün gerek bakanlıklarınca sağlanan destek gerekse
getirisi açısından önemli bir yere geldiğini görmenin mutluluğunu ve
haklı gururunu yaşadıklarını söyledi.

Misafiri olduğu grubu ('Hadi canım, o kadar yoktur' dediğim rakamlara
ulaşan insanlar) cümlesiyle özetleyen Bakan Zeybekci, sadece oyun
yazılımında geçen yıl 500 milyon dolarlık ihracat tutarına ulaşıldığını
hatırlattı; "Bu yılın sonunda kendilerinden daha üst seviyede performans
bekliyoruz" dedi.

Oynadığı oyunun dünyada 8 milyon kez indirildiğinden de bahseden Bakan
Zeybekci, oyunun tek başına 100 milyon doların üzerinde ciroya
ulaştığını aktardı.

Türkiye, dünya oyun pazarında 16'ncı

Gençlerle sohbeti sırasında 200 bin dolara kadar pazara giriş desteği
olarak yapılan harcamaların yarısını Ekonomi Bakanlığı'nın karşıladığını
açıklayan Bakan Zeybekci, "Birkaç şirketimizin de Turquality'de marka
olması gerektiğine inanıyoruz. Orada destekleri daha farklı şekilde
verebilir bir hale geleceğiz. Sizi Turquality'ye dahil etmek, 2018'in
başındaki ilk hedeflerimizden biri. Ülkemizde oyun pazarının büyüklüğü
2015'te 464 milyon Dolar, 2016'da ise 755 milyon Dolar'a ulaştı. Dünyada
16'ncı sıradayız. 200 bin dolara kadar pazara giriş desteği olarak
yapılan harcamaların yüzde 50'sini bakanlığımız karşılıyor. Mobil
platformların talep ettiği komisyon bedelleri için her şirkete 100 bin
Dolar'a kadar da destek veriyoruz. Hatta yıllık 50 bin dolara kadar en
fazla iki kişi için istihdam desteği bile sunuyoruz. Bakanlık olarak
adeta bu sektörün peşinden koşturuyoruz. Ve onlara istedikleri ortamı
sağlayacağız. Çünkü, Türkiye'nin bu alanda bir merkez olması için onlara
inanıyor ve güveniyoruz. Onlardan da sağladığımız bu imkanları
kullanmalarını bekliyor ve istiyoruz" diye konuştu.

ekonomibakanınihatzeybekçi otdu dijitaldünya